>ATLANTA RHYTHM SECTION

>

Atlanta Rhythm Section fue una de las muchas bandas de rock del sur para golpear la parte alta de las listas finales de los 70. Hailing from the small town of Doraville, Georgia, the beginning of the Atlanta Rhythm Section can be traced back to 1970. Provenientes de la pequeña ciudad de Doraville, Georgia, el comienzo de la Atlanta Rhythm Section se remonta a 1970. It was then that a local recording studio was opened, Studio One, and the remnants of two groups ( the Candymen and the Classics Four ), became the studio’s house band. Fue entonces que un estudio de grabación local fue abierto, el Studio One, y los restos de dos grupos ( el Candymen y los clásicos de cuatro ), se convirtió en la casa de estudio de la banda. One of the facility’s head figures, Buddy Buie , soon began assembling the session band — singer Rodney Justo, guitarist Barry Bailey , bassist Paul Goddard, keyboardist Dean Daughtry, and drummer Robert Nix . Una de las figuras de la cabeza la instalación, de Buddy Buie , pronto comenzó a montar el grupo de sesión – Rodney Justo cantante, el guitarrista Barry Bailey , el bajista Paul Goddard, el tecladista Dean Daughtry, y el baterista Robert Nix . After playing on several artists’ recordings, it was decided to take the band a step further and make the group of players a real band, leading to the formation of the Atlanta Rhythm Section . Después de jugar en los artistas varias grabaciones, se decidió llevar a la banda un paso más y hacer que el grupo de jugadores de una banda real, dando lugar a la formación de los Atlanta Rhythm Section .

Buie soon became an invisible fifth member of the fledgling band; he served as their manager and producer, in addition to providing a major hand in the songwriting department. Buie pronto se convirtió en un quinto miembro invisible de la banda en ciernes, se desempeñó como manager y productor, además de proporcionar una parte importante en el departamento de composición. Finding time between sessions to record their own original material (which was initially, entirely instrumental), an early demo wound up landing the band a record deal. Encontrar el tiempo entre las sesiones para grabar su propio material original (que era inicialmente, enteramente instrumental), una demo a principios de liquidación de aterrizaje a la banda un contrato discográfico. The group’s first few albums failed to generate much chart action (1972’s Atlanta Rhythm Section, 1973’s Back Up Against the Wall, 1974’s Third Annual Pipe Dream, 1975’s Dog Days, and 1976’s Red Tape), but it was during this time that Justo was replaced with newcomer Ronnie Hammond , which would eventually pay dividends for the group. El grupo de los álbumes primeros no ha podido generar la acción de éxitos tanto (1972 en Atlanta Rhythm Section, 1973 de Back Up Against the Wall, 1974 de Tercer Año de Pipe Dream, 1975 “días del perro, y 1976 de la burocracia), pero fue durante este tiempo que Justo fue reemplazado con recién llegada de Ronnie Hammond , que eventualmente pagaría dividendos para el grupo. Although they had gained quite a bit of radio airplay down south, their record company began to put pressure on the quintet to deliver a single that would break them nationally. A pesar de que había ganado una buena cantidad de Airplay de radio en el sur, su compañía discográfica comenzó a ejercer presión sobre el quinteto de entregar un single que les rompen a nivel nacional. The demand worked — the Atlanta Rhythm Section scored a Top Ten single, “So Into You,” on their next release, 1976’s A Rock and Roll Alternative, which was the group’s first album to reach gold certification. La demanda de trabajo – el Atlanta Rhythm Section anotó un Top Ten single, “So Into You”, en su próxima versión de 1976 de un Rock Roll y alternativa, que fue el primer álbum del grupo para llegar a la certificación de oro.

But this wouldn’t be the group’s commercial peak, as they scored the highest charting album of their career in 1978, the Top Ten Champagne Jam, which spawned two hit singles — “I’m Not Gonna Let It Bother Me Tonight” and “Imaginary Lover.” Pero esto no sería auge comercial del grupo, ya que calificó como el álbum más vendido de su carrera en 1978, el Top Ten de Champagne Jam, el cual tuvo dos hit singles – “I’m Not Gonna Let It Bother Me Tonight” y “Lover” Imaginario “. To keep up their high profile, the Atlanta Rhythm Section soon became one of the hardest touring bands of the entire Southern rock genre (including a performance at the White House for then-president Jimmy Carter ). Para mantener su alto perfil, el Atlanta Rhythm Section pronto se convirtió en uno de los más bandas en gira de la roca del Sur género entero (incluyendo una actuación en la Casa Blanca por el entonces presidente Jimmy Carter ). But the group’s commercial success would be fleeting — it appeared as soon as mainstream rock fans embraced the Atlanta Rhythm Section , they just as quickly forgot about them. Pero el éxito comercial del grupo sería pasajero – que apareció tan pronto como el rock fans corriente principal a los Atlanta Rhythm Section , que tan rápidamente se olvidó de ellos. Each subsequent album — 1979’s Underdog and live set Are You Ready, 1980s The Boys from Doraville, and 1981’s Quinella — sold less than the previous one, resulting in the band’s split shortly thereafter. Cada álbum posterior – 1979 ‘Underdog y live set Are You Ready, 1980 Los chicos de Doraville, y Quinella de 1981 – se vende menos que el anterior, lo que resulta en el reparto de la banda poco después.

In the wake of their split, the Atlanta Rhythm Section has reunited sporadically for tours (although only a few original members would be present), and issued their first all-new studio album in more than a decade in 1999, Eufala. A raíz de su separación, el Atlanta Rhythm Section ha reunido esporádicamente para los viajes (aunque sólo uno pocos miembros originales estarán presentes), y emitieron su totalmente nuevo álbum de estudio-por primera vez en más de una década, en 1999, Eufala. Additionally, some of country-rock’s biggest names have gone on to record Atlanta Rhythm Section covers — Travis Tritt , Wynonna Judd , and Charlie Daniels , among others. Además, algunos de los nombres de rock más grandes del país han ido a grabar Atlanta Rhythm Section cubre – Travis Tritt , Wynonna Judd , y Charlie Daniels , entre otros. ~ Greg Prato, Rovi ~ Greg Prato, Rovi

Atlanta Rhythm Section – Spooky

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s